Obama Yönetimi tarafından internette tüketici haklarını korumaya yönelik önerilen yasa tasarısı ile tüketicilerin kişisel verileri üzerinde daha fazla denetime sahip olmaları amaçlanıyor. Bu yasa sayesinde iş dünyası ve tüketiciler arasında güven oluşturulması da hedefleniyor. Beyaz Saray, Ticaret Bakanlığı’na şirketleri, gizlilik konularıyla ilgilenen avukatları kuşatmasını ve plana göre bir politika geliştirmesini istedi. Beyaz Saray ayrıca Google, Yahoo, Microsoft ve AOL’un “Beni İzleme” (Do Not Track) teknolojisine uymalarını ve tüketicilere online gizliliklerini kontrol etmeleri için bir yol sağlamalarını söyledi.
Tüketici haklarına yasa önerisi, online veri yönetimi hakkında şu 6 konuya değiniyor:
- Şeffaflık: Şirketlerin güvenlikle ilgili politikaları tüketiciler tarafından kolayca anlaşılabilmeli.
- İçeriğe saygı: Tüketiciler, kendilerinin izin verdiği ölçüde şirketlerin kişisel verileri topladığını, kullandığını ve ifşa ettiğini bilmeli.
- Güvenlik: Kişisel veriler güvenli ve sorumlu bir şekilde kullanılmalı.
- Erişim ve düzeltme: Tüketiciler kişisel veriye erişebilmeli ve gerektiğinde düzeltebilmeli.
- Nedenli veri toplama: Veri toplama mantık sınırları dahilinde gerçekleşmeli.
- Hesap verebilirlik: Tüketiciler kişisel verilerinin Tüketici Gizliiği Kanun Tasarısı’na dahil olan şirketler ve organizasyonlar tarafından kullanılma hakkınsa sahiptir.
Kanun tasarısı Google’ın kullanıcıların verilerini iPhone ile izlediği ortaya çıktıktan sonra gündeme getirildi. Google daha önce de Federal Ticaret Komisyonu tarafından gizlilik konusunu da içeren birçok konu hakkında sorgulanmıştı. Bunu yanında Facebook gibi diğer şirketlerin da sahip oldukları gizlilik politikaları da ABD yönetimi tarafından takibe alındı. Yasa tasarısının ayrıca federal hükümetin internette sahteciliğe karşı yaptığı bir atak olan SOPA’dan sonra gelmesi de dikkate değer.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder